Wat is SEO tekst schrijven?

Gerelateerde afbeelding

Als u geïnteresseerd bent in freelance schrijven en een vorm van websurfen in deze niche doet, bent u waarschijnlijk vacatureteksten tegengekomen die zoiets vermelden als: “Op zoek naar een SEO-artikelschrijver om doorlopende inhoud voor website te schrijven. 350- 400 woorden; doorlopende wekelijkse opdrachten. ” Dit is een SEO-schrijfopdracht. Omdat er zo veel werk lijkt te zijn, kunnen veel freelance-schrijvers die advertenties als deze zoeken, simpelweg naar hun favoriete zoekmachine gaan en beginnen met zoeken op het web naar “SEO-schrijven” of “Wat is SEO-schrijven”, of “schrijven voor SEO” of schrijven SEO “om erachter te komen wat dit precies is. Hier zullen we precies uitleggen wat SEO copywriting is, en waarom het zo’n winstgevend freelance schrijfgebied is.

SEO Schrijven Uitgelegd

Ten eerste is SEO het acroniem voor zoekmachineoptimalisatie. Laat je niet door deze indrukwekkende term uit het veld slaan. Dit betekent alleen dat website-eigenaren bepaalde zaken aan hun webpagina’s doen om ervoor te zorgen dat zoekmachines ze vinden en websurfers – zoals u – naar hun website gestuurd worden wanneer ze op internet zoeken. Een van de zaken die webmasters doen is het vullen van hun site met SEO-inhoud. Deze inhoud verschilt van “gewone” inhoud omdat enig ‘technisch onderzoek’ en denkwerk in de tekst worden opgenomen – voordat deze ooit wordt geschreven. Hoofdzakelijk wordt er trefwoordonderzoek uitgevoerd.

Wat is trefwoordonderzoek en waarom is het belangrijk bij SEO-schrijven

De beste manier om zoekwoordonderzoek uit te leggen is door een voorbeeld te geven. Stel dat u een website heeft over leningen. U biedt leningen aan consumenten aan met slecht krediet. U hebt een website, maar deze genereert niet veel verkeer of levert weinig klanten op. Een van de dingen die u kunt doen, is informatieve inhoud schrijven en deze op uw website plaatsen om meer verkeer te genereren. Maar niet zomaar informatieve inhoud – SEO-inhoud. Wanneer / als u een SEO-copywriter inhuurt, is een van de eerste dingen die deze gaat doen: uitzoeken welke woorden en zinnen websurfers intypen om de soort diensten te vinden die u aanbiedt.

Opmerking: de woorden en zinnen die websurfers typen om dingen op internet te vinden, worden trefwoordtermen/zoekwoorden genoemd. Onthoud dit.

Hulpprogramma’s voor zoekwoordonderzoek

Daarom gebruiken site eigenaren meestal tools/software voor zoekwoordonderzoek die hen zaken laat zien zoals welke zoekwoordgroepen prospects typen wanneer ze proberen een bedrijf als het uwe te vinden. En vaak is het niet wat u denkt, daarom zijn hulpprogramma’s voor zoekwoordonderzoek zo populair. Ter informatie, een van de gemakkelijkste en beste hulpprogramma’s voor zoekwoordonderzoek is Google’s Hulpprogramma AdWords voor zoekwoorden.

Zodra de website eigenaar erachter is gekomen wat deze zoekwoorden zijn, schrijft men de tekst voor de site die deze zinnen bevat. Dit is wat bekend staat als SEO-inhoud. En de reden dat het effectief is, is dat zoekmachines niet hoeven te raden welke sites relevant kunnen zijn wanneer een websurfer een trefwoord gebruikt. Als de kopie van uw site de juiste zoekwoorden bevat, kunnen zoekmachines uw site gemakkelijk retourneren als een relevant zoekresultaat. Wanneer dat lukt ontvangt de website meer bezoekers, wat natuurlijk meestal meer omzet betekent.