Outsourcing SEO Offshore

Zoekmachineoptimalisatie of SEO omvat een reeks strategieën die erop gericht zijn om uw website bovenaan op de pagina met zoekresultaten voor specifieke zoekwoorden te plaatsen. Het uiteindelijke doel is om meer gericht verkeer naar uw website te leiden en de conversie te verhogen. Tegenwoordig is SEO een must geworden voor online bedrijven omdat verkeer de levensader is van elke website.

SEO als bron van verkeer verdient de voorkeur boven online betaalde advertenties, omdat het veel goedkoper is en gericht verkeer genereert. Studies hebben aangetoond dat het verkeer van zoekmachines sneller wordt omgezet in betalende klanten of klanten. Bovendien kost het minder om een ​​SEO-campagne te implementeren op de lange termijn dan betaalde advertenties. Bedrijven die SEO op hun websites hebben geïmplementeerd, claimen hun ROI in korte tijd te hebben verdubbeld. Volgens hen, van alle online promotionele strategieën die ze hebben gebruikt, leverde SEO de meest gunstige resultaten op.

Interne SEO

Vanwege de onbetwistbare voordelen van SEO hebben bedrijven het als een onmisbare strategie opgenomen. Human Resources-afdelingen van zowel kleine als grote bedrijven zijn op zoek naar professionele SEO’s. Toch zit SEO nog steeds in de kinderschoenenfase, wat de schaarste aan gekwalificeerde SEO-professionals verklaart. Bedrijven nemen vervolgens hun toevlucht tot het volgende beste ding, namelijk het trainen van een interne SEO. Uiteraard besteden bedrijven geld aan hun training. Ze betalen voor de seminars en het trainingsmateriaal bovenop de salarissen die ze betalen. Uitgaven eindigen niet wanneer de SEO’s technisch bekwaam zijn om hun basisfuncties uit te voeren. Het bedrijf moet nog steeds een permanente opleiding volgen omdat SEO een evoluerende kunst is. Om er zeker van te zijn dat u er het maximale uit haalt, moeten uw SEO’s op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen. Dit betekent eenvoudig extra kosten voor het bedrijf.

SEO uitbesteden

Als alternatief krijgen bedrijven de mogelijkheid om hun SEO uit te besteden. Het kan offshore zijn of in eigen land. Het concept achter outsourcing is eenvoudig. Hiermee kunnen bedrijven hun kernactiviteiten uitvoeren en andere bedrijven hun andere functies laten uitvoeren waar ze het minst efficiënt in zijn. Dit zal leiden tot een verhoging van het productiviteitsniveau en zal de kwaliteit van de output verbeteren, aangezien functies worden uitgevoerd door teams met gespecialiseerde vaardigheden. Om deze redenen heeft meer dan 50% van de westerse bedrijven sommige, zo niet alle, bedrijfsprocessen uitbesteed.

In termen van SEO zijn India en de Filippijnen de meest geprefereerde hub voor het uitbesteden van deze taken. Overal in Azië, India en de Filippijnen is het alfabetiseringspercentage relatief hoger. Ze zijn ook de beste keuze voor outsourcing vanwege hun goedkope arbeid. Wat nog belangrijker is, de Filippijnen en India hebben een aantal van de technisch meest geschoolde arbeiders. Het is niet verrassend dat Indiërs en Filippino’s verantwoordelijk zijn voor de SEO’s van 5% van de Fortune 500-bedrijven.

SEO vaardigheden

Als bedrijf wilt u natuurlijk dat gekwalificeerde professionals aan uw SEO werken. Hoewel u kosten wilt besparen op uw online marketing, wilt u toch bediend worden door bekwame SEO-professionals die de verwachte resultaten zullen opleveren. Het is waar dat het internet vol is van oplichters die doen alsof ze SEO kennen en je de toppositie op zoekmachines beloven voor je doelzoekwoorden, dus wees voorzichtig. De meesten zijn afkomstig uit India, Pakistan en de Filippijnen, maar tegelijkertijd zijn de meest gekwalificeerde SEO-professionals uit deze landen. Vanwege de schaarste aan arbeidskrachten in deze landen, is specialisatie op het door hen gekozen gebied een essentiële strategie om te slagen. Vandaar dat de Indiase en Filippijnse arbeidsmarkt investeren in het verbreden van hun vaardigheden en het verdiepen van hun kennis om een ​​voorsprong te krijgen op de arbeidsmarkt. SEO-professionals zijn geen uitzonderingen.

In de Filippijnen waar honderden SEO Outsourcing-bedrijven actief zijn, worden SEO’s gemeten aan de hand van hun prestaties. SEO moet resultaten opleveren of ze zullen werkloos raken. De arbeidswetten van de Filippijnen stellen werkgevers in staat niet-presterende werknemers te ontslaan, wat hen het voordeel geeft alleen de beste te behouden. Dit betekent kwaliteitswerk voor westerse bedrijven die besluiten hun SEO in de Filippijnen uit te besteden. Op voorwaarde dat ze een betrouwbare SEO-serviceprovider kiezen, zou hun website in een mum van tijd moeten scoren bij de grote zoekmachines.

Met meer dan 7 jaar ervaring in zoekmachine marketing, heeft Rocky John Tayaban zich gevestigd als een autoriteit. Hij werkte eerder als country manager voor PageOneRankings, een van de toonaangevende SEO-bedrijven in Australië. Twee jaar later besloot Rocky dat het tijd werd om zijn eigen SEO-bedrijf te starten. Dat is het moment waarop SEOQuickRank werd geboren.

Rocky John Tayaban is momenteel de managing director van SEOQuickRank, een Filippijns op basis van zoekmachine optimalisatie bedrijf dat SEO-diensten biedt aan kleine en grote bedrijven in het Verenigd Koninkrijk, de VS, Australië, Nieuw-Zeeland, Canada en enkele Europese landen.